Fritidsklubber i Midt-Norge har fått tildelt 5,2 millioner kroner i støtte som til aktiviteter, lavere terskel for deltakelse og enda mer liv i klubbene som er viktige møteplasser for barn og unge.
Ordningen har fått god respons, med 35 søknader fra hele regionen. Totalt har 20 fritidsklubber fått støtte til å utvikle aktivitetstilbudet sitt videre.
Fritidsklubbene er unike arenaer der ungdom kan være seg selv, møte venner og prøve nye aktiviteter. Med denne støtteordningen er det et ønske å gi enda flere muligheten til å delta.
Tildelingene skal gi klubbene mulighet til å skape regelmessige og varierte tilbud innen, musikk og scenekunst, kunst og håndverk og fysisk aktivitet. Prosjektene legger opp til at ungdom deltar i både planlegging og gjennomføring. En sentral del av ordningen er samarbeid mellom fritidsklubber og lokale aktører. Lag og foreninger, kulturmiljøer, trenere og kunstnere bidrar inn for å skape spennende og varierte tilbud.
Tildelingene er fordelt i hele Midt-Norge, og prosjektene skal gå over flere år.



